Kocsi Fanok

 

 A Mercedes-Benz S-osztály , korábbi nevén Sonderklasse (németül „speciális osztály”, rövidítve: „S-Klasse”), egy sor luxus zászlóshajója járművek által termelt német autógyártó Mercedes-Benz , a szétválás a német cég Daimler AG . A Mercedes-Benz modellek csúcsminőségű S-osztályát 1972-ben hivatalosan a W116-mal vezették be , és azóta is használatban van.

Az S-osztály bemutatta a cég legfrissebb fejlesztéseit, többek között a hajtáslánc-technológiákat, a belső jellemzőket és a biztonsági rendszereket (például az első biztonsági övfeszítőt ). [5] Az S-osztály a világ legkeresettebb luxus szedánja [6] és legújabb generációja, a W222 S-osztály, 2013-ban mutatta be. A korábbi iterációkhoz hasonlóan a W221 S-osztályt szabványos és hosszú tengelytávú változatok; I4 , V6 , V8 , V12 , dízel és hibrid erőátviteli rendszereket kínálnak. Minden, Mexikóba épített vagy az Egyesült Államokban értékesített modell csak hosszú tengelytávban érhető el.

Gépjárművekben a Sonderklasse a "speciálisan felszerelt autóra" utal. Bár használt köznyelvben évtizedek szerkesztés ] következő hivatalos kérelmet 1972-ben, hat generáció hivatalosan is nevezett S-Klasse szedánok állítottak elő. A korábbi kétajtós Coupe modellek az S-osztályt SEC-nek és később S-Coupe-nek nevezték. 1998-ban az "S" osztályú kupé külön kategóriába került , mint a CL osztály , azonban 2014 júniusától új S-osztályú Coupéa 2015-ös modellévre, elhagyva a CL-osztályt. 2016-ban az A217 nevű belső osztályú Cabrioletet három változatban mutatták be: az S 550 Cabriolet, a Mercedes-AMG S 63 Cabriolet a 4Matic és a Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. [7] A Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet az S 65 Cabriolet alapján 2016-ban jelent meg. [8]

Versenyképes modellek közé tartozik az Audi A8 , a BMW 7 , a Lexus LS , az Acura RLX , a Cadillac CT6 , a Lincoln Continental , a Maserati Quattroporte , a Genesis G90 és a Volvo S90 .

S-osztály modellek 

Első generáció (1972-1980) 

1972-ben a Mercedes-Benz bemutatta a W116 vonalat, az elsőt hivatalosan az S-osztálynak hívták [9] 1972 és 1980 között gyártott W116 sorozat négykerék- független felfüggesztést és tárcsaféket tartalmazott . A 280, 350 és 450 (4.5 literes) modellek SE és SEL változatokat tartalmaztak. A W116 termelése 473,035 egység volt. Ez a Mercedes-Benz úttörő szedán volt, és először a vállalati történelem során az autó nyilvánvaló, szembetűnő és kifelé irányuló hangsúlyt fektetett a biztonságra, amely tiszta styling szempontból állt. Az átfogó kivitelezés számos biztonsági elemet tartalmazott a "biztonsági kutatójárművek" -től az 1960-as évek közepétől a késői 1970-es évekig.

melynek célja, hogy javítsa a gyalogos sérüléseket, a bordázott hátsó taillamp objektíveket, amelyek tisztábbak lesznek a süllyesztett területeken, egy könnyen hozzáférhető elsőrendű segédeszköz, amely a hátsó csomagpolc mélyedésében van elhelyezve, amely jól láthatóan "kereszt" szimbólummal amely "elsősegélyt" jelent, és számos más, az aktív és a passzív biztonsághoz kapcsolódó finom biztonsági jellemzőket is. A Mercedes Benz S-osztály klasszikus sofőrvezérelt autó, és számos más, az aktív és passzív biztonsággal kapcsolatos biztonsági funkciókat is. A Mercedes Benz S-osztály klasszikus sofőrvezérelt autó, és számos más, az aktív és passzív biztonsággal kapcsolatos biztonsági funkciókat is. A Mercedes Benz S-osztály klasszikus sofőrvezérelt autó,, és gyakran használják autókölcsönző társaságok által. Kényelmes és biztonságos, valamint elegáns megjelenésű; ideális a vidéki tájakon való közlekedésre vagy az éjszakai kiállításra.

A W116 modellek nagy luxus szedánok voltak A W116 nagyobb volt, mint az általa kicserélt W108 / W109 sorozat , de hasonló belső kapacitással rendelkezett, mivel a további ömlesztett járművet számos újabb és újabb műszaki fejlesztés hajtotta végre az autóbiztonság és az utasok védelme során. A W116 további javított passzív biztonsági elemeket vezetett be a jármű kialakításába, beleértve a megerősített járműburkolatot Ez volt az egyik első kocsi, amely az ABS-t , a vezetőoldali légzsák kiegészítő utasbiztonsági rendszert (de nem érhető el a jármű első indításakor). Emellett a W116 volt az első tömeggyártású személygépkocsi, amelyet turbófeltöltésű dízelmotorral kínált.

A 450SE, majd a legerősebb modell a W116 felállásban, elnyerte az Európai Év Autója díját1974-ben. Az 1972-es bajok őszi szezonjában megrendezett New England Auto Show 1973-as 450SE-es Munroney címkéje (ablak matrica) 13 000 dollár volt. 1973 volt az első modellév a W116 az amerikai piacon. 1975-től kezdődően a W116-ot egy új üzemanyag-befecskendező rendszerrel bővítették, hogy megfeleljenek az európai piacok kipufogógáz-emissziós szabványainak. A frissítés enyhe teljesítménycsökkenést eredményezett, de 1978-ban egy sor további motorfrissítés visszaállította eredeti teljesítményszintjét az új üzemanyag-befecskendező rendszerekben. 1973 és 1977 között a Mercedes megrendelésére 997 Special Edition W116 modelleket készítettek. Ezek az autók erősebb testtartást és felfüggesztést tartalmaztak, és 50 kg-mal nehezebbek voltak, mint a szokásos társaik.

A hatodik generáció W222 / C217 / A217 (2013-present) 

 

Hivatalosan 2013 májusában mutatták be, a legújabb S-osztálynak sokkal rugalmasabb megjelenése van, mint a kimenő modell. Néhány érdekes funkciót tartalmaz egy nagy elülső rács inspirálta az F700 Concept autó és a LED-lámpák kizárólag belül és belül - az első az autóiparban. Két erőteljes, egymással összefonódó karaktervonallal rendelkezik, amelyek még jobban formálódnak, míg az integrált kipufogócsúcsok és egy nagy üvegtető (valószínűleg opcionális) kiemelik a kialakítást.

Az S-osztály a szedán mellett egy Mercedes-Benz C217 és Mercedes-Benz A217 kupé , valamint egy hosszabb tengelytávú "Pullman" változat is született , hosszabb, mint a hosszú "L" tengelytáv. Míg a rövid tengelytávú modell a W222 alvázszámot hordozza, a hosszú tengelytávú modell a V222 alvázszámot használja. A korábbi generációktól eltérően a Mercedes elsősorban a hosszabb modell fejlesztésére összpontosított, mivel a gyorsan növekvő ázsiai piacokon sok vásárló élvezi a légi közlekedést. 

Erőátvitel

A W221 S500-hoz hasonlóan a W222 S-osztályt egy erősebb iker-turbó V8 gyártja, amely 455 lóerő (339 kW), míg az S600 egy twin turbó V12-et hordoz. Van egy dízelüzemű S350 BlueTEC verzió, egy hibrid S400 20 kilowattos elektromos motorral és egy 306 lóerős (228 kW) V6 motorral, egy diesel-elektromos hibrid S300 BlueTEC-vel. Az S500 Plug-in Hybridet később a 2014-es piac kiadásával a Frankfurti Autókiállításon (IAA) mutatták be, és 3 liter / 100 km-es kilométert, 69 g / km-es CO2-kibocsátást és 30 km-es kibocsátásmentes vezetést . Az S500 Plug-In hibrid 329 lóerős (245 kW) 3 literes V6 és 80 kilowattos elektromos motorral van felszerelve. [28] [29] Az AMG által elhelyezett S63 (V8 bi-turbo) és az S65 (V12 bi-turbó) LWB szedánok szintén rendelkezésre állnak. Az összes S-osztályú modell 7 fokozatú automata sebességváltóval érkezik.[30]

2014 végén az IMSA tuning javításokat hajtott végre a Mercedes S63 AMG Coupe motorján, így az autó képes a 720 lóerős teljesítményre és a maximális nyomatékot 1,080 Nm-re növelni.