Kocsi Fanok

 BMW M5 egy sport szedán változata a 5-ös sorozat executive autó által épített Motorsport részlege a BMW . Az M5 első megtestesülését 1986-ban az 535i alvázra építették át egy módosított BMW M1 motorral, amely akkoriban a leggyorsabb gyártási szedán volt.  Az M5-ös verziók az 5-ös sorozat következő generációiból épültek.

E28 M5 (1985-1987)

 

Az első, az E28 5-ös modellen alapuló BMW M5 debütált az Amszterdami Autószalonon, 1984. februárjában. A szalon (szedán) teherbírásával rendelkező autó iránti kereslet eredménye volt, de a sportkocsi . Az 535i alváz különböző mechanikai változtatásokkal működött. Leginkább az M88 / 3 motor, amely az M1-ben használt motorból származott. Később az autók az S38B35 néven ismert motor kibocsátás-barátabb fejlődésével rendelkeztek. Elindításakor az E28 M5 volt a világ leggyorsabb gyártási szedánja. 

Az M5 első generációját az 1986-os Motorsport gyári nyári vakáció előtt a Preussenstrasse-ben építették Münchenbe. Ezután az M5 termelést áthelyezték a Daimlerstrasse-ba Garchingbe, ahol a maradékot kézzel építették. Az M5 gyártása 1988 novemberéig folytatódott, jóval az E28-as vázszerkezet gyártása után, Németországban, 1987 decemberében fejeződött be. Ez a folytatódó termelés végül osztályellenes keresetindításhoz vezetett, amelyet az autótulajdonosoknak szóló utalványokkal rendeztek. A Chicago Clearing Corporation 1993-ban hivatalosan 1993-ban hivatalosan kibocsátott 4 000 dolláros utalvány piacát szolgáltatta. 

Az M5-t négy különböző verzióban állították elő a tervezett kiviteli helyek alapján. Ezek voltak a balkezes (LHD) Euro spec, a jobboldali (RHD) UK spec, a LHD North American (NA) spec az Egyesült Államok és Kanada, valamint az RHD South African (ZA) spec.

 

Az európai és a dél-afrikai M5s az M88 / 3 motorot használta, amely 210 kW (280 LE) teljesítményt termelt. Az észak-amerikai 1988-as modellek az S38B35 motort használták fel, amely katalizátorral volt felszerelve és 188 kW (252 LE) teljesítményt termelt.

Termelési az észak-amerikai specifikáció M5s kezdődött 1986 novemberében ért véget 1987 novemberében  Eltekintve 96 autó, amely állítottunk össze kit formában BMW gyár Rosslyn , Dél-Afrika, az összes E28 M5s állítottuk össze kézzel, BMW Motorsport az Garching , Németország.

Az E28 M5 teljes gyártási aránya a BMW M1 (456 darab), a BMW E34 M5 Touring (891 egység) és a BMW 850CSi (1510 egység) után a legritkább BMW Motorsport autók közé tartozik. 

Műszaki adatok 

Az európai modellek az European-Spec M5s-k voltak elérhetők, és az US-Spec M5s-nél nem állnak rendelkezésre olyan lehetőségek, mint például a Water Buffalo bőr és a Glass Moonroof. A baloldali (LHD) autók 185TR390 méteres könnyűfém keréktárcsákkal voltak felszerelve, míg a jobb oldali (RHD) autók 16x7,5 könnyűfém keréktárcsákat használtak. A nagyon korai European-Spec LHD M5s-nek VIN-k voltak, amelyek "WBA" néven kezdődtek, a WBS jelzés helyett a BMW Motorsport jelzésére. Becslések szerint legfeljebb 15 M5-t állítottak elő "WBA" VIN-val.

Egyesült Államok / Kanada modellek Az US-Specification M5s széleskörű választékot kínáltak: Bőrkapu-panelek, bőrközpont-konzol, teljes csomagtartó szőnyegpadló, klímaberendezés, elektromos ablakemelő, elektromos napfénytető, erőoszlopok, tempomat, fedélzeti számítógép, line Trim szabványos volt. Az Egyesült Államok / Kanada balkezes (LHD) autók 16x7,5 könnyűfém kerékkel voltak felszerelve. Az USA-M5 specifikáció egyetlen opciója az elektromosan fűtött első ülések voltak, amelyek a Canadian-Market autókon alapfelszereltségnek bizonyultak. Az egyetlen rendelkezésre álló festékszín "sugárfekete" volt.

Teljesítmény 

  • 89-92 (euró) I6-24v 3,6 l
    • 0-60 mph (97 km / h): 6.3 s 
    • Legnagyobb sebesség: 250 km / h (elektronikus korlátozott)
  • 92-95 (euró) I6-24v 3.8 l
    • 0-60 mph (97 km / h): 5,9 s * 
    • Legnagyobb sebesség: 250 km / h (elektronikus korlátozott)
  • 91-93 (USA) I6-24v 3,6 l
    • 0-60 mph (97 km / h): 6,1 s * 
    • Legnagyobb sebesség: 250 km / h (elektronikus korlátozott)