Kocsi Fanok

 

Maserati GranTurismo egy két ajtós, négyüléses kupé , amelyet az olasz Maserati márkakereskedő gyárt Megosztja a Maserati Quattroporte V platformját és a Ferrari 599 GTB és a Ferrari 612 Scaglietti alkatrészeit .

GranTurismo (2007-present) 


GranTurismo S (2008-2012) A járművet bemutatták a 2007-es Genfi Autószalonon. A GranTurismo 0,33-as húzási tényezővel rendelkezik. A szabványos verzió 4.2 literes (4.244 cc (259.0 cu in)) V8-as motorral van felszerelve, amely 405 lóerős (298 kW, 399 lóerős) és az automatikus ZFhatfokozatú sebességváltóval rendelkezik. A 2 + 2-es karosszéria a Maserati Quattroporte V -ből származik, kétszárnyú első felfüggesztéssel és egy multilink hátsó felfüggesztéssel. Az autó egy GT (Grand Tourer), amely a kényelmet és a vezetői élvezetet egyaránt hangsúlyozza.


GranTurismo MC (2009-2010) Az "S" változatot a 2008-as Genfi Motor Show-n  mutatták be, és a 4,7 literes (4,691 cc (286,3 cu in)) V8-as motort mutatta be az Alfa Romeo 8C Competizione , 440 PS (324 kW, 434 LE) fordulatszám és 490 N · m (360 lb ft) 4750 fordulat / perc sebességgel. Ez pároztatott a 6-fokozatú szekvenciális félautomata sebességváltó a Ferrari 599 GTB Fiorano . Egy transaxle-elrendezéssel a tömegeloszlás 47% -os előtte és 53% -os hátulról javult. A standard felfüggesztés beállítása rögzített acél csappantyú, opcionálisan a Skyhook adaptív felfüggesztés. Az észak-amerikai piacon csak a MY 2009-ben volt elérhető (csak 300 darabot kínáltak).

A GranTurismo MC koncepció alapján korlátozott termelési autó, de 6 pontos biztonsági övvel, 120 l-es üzemanyagtartállyal, 380 mm-es (15,0 in) elülső és 326 mm-es (12,8 in) hátsó féktárcsa 6-dugattyús első és 4 dugattyú hátsó féknyergekkel, 11x18-kerekek, 305/645/18 első és 305/680/18 hátsó gumiabroncsok, szénszálas lengéscsillapítók.

A járművet bemutatták a Paul Ricard körzetben, Franciaországban. A Maserati Corse 2009-2010-ben értékesítette az MSRP-t 135 000 euróval. 

GranTurismo S Automatikus (2009-2012)


A járművet 2009-ben mutatták be a Genfi Autószalonon. A Maserati GranTurismo S egy változata a ZF 6 sebességes automata sebességváltóval az alapjárműből, a szabványos Skyhook adaptív felfüggesztés, az alternatív alsó küszöbök, a nem fekete fedélzeti előlapok, a 20 hüvelykes keréktárcsák a "Trident" designnal, a szabványos Bluetooth vezeték nélküli technológia és az iPod kezelőfelület. A Maserati ezt a beállítást a tökéletes gran turizmus autónak nevezi, amely teljesítményének és luxusalkatrészeinek tökéletes szintézisén alapul.

 

GranTurismo MC Sport Line (2009-present) 



A 2008-as Bologna Motor Show bemutatta a GranTurismo S-t az MC Sport Line alkatrészekkel Ez egy testreszabási program, amely a GranTurismo MC Concept munkálatain alapul. A változások közé tartoznak az első és a hátsó szénszálas spoilerek, a szénszálas tükörházak és ajtókilincsek, a 20 colos keréktárcsák, a szénszálas belső tér (kormánykerék, lapátváltók, műszerfal, műszerfal, ajtólapok), merev rugók, lengéscsillapítók és anti- egyenként Maserati Stability Program szoftverrel és 10 mm-rel (0.4 in) alacsonyabb magassággal, mint a GranTurismo S. A programot eredetileg a GranTurismo S kínálta, a termékcsalád 2009-ben bővült az összes GranTurismo járművön és az összes Maserati járművön. 15 tíz GranTurismo MC versenykocsit fejlesztettek ki, melyeket az Európa Kupa és a National Endurance Series homogenizáltak. Az egyiket a GT Victory Motorsport szervezet 2010-ben indította Dubaiban.[5]

GranTurismo Sport (2012-present) 


Műszaki adatok Mind a GranTurismo S, mind az S Automatic helyett a Granturismo Sportot 2012 márciusában mutatták be a Genfi Autószalonon. A felülvizsgált 4,7 literes motor 460 LE (338 kW, 454 LE) teljesítményű. A Sport egyedülálló, MC Stradale inspirált frontfólia, új fényszórók és új, sportosabb kormánykerék és ülések. A ZF hatfokozatú automata sebességváltó mostantól szabványos, míg a hatsebességes sorozatváltó opcióként kapható. Az utóbbi a kormánykerékkel felszerelt lapát váltókkal van felszerelve, amely opcionálisan az automata sebességváltóval rendelkezik.

A GranTurismo és a GranCabrio architektúrája az ötödik generációs Quattroporte M139 platformjából származik , a tengelytávban kb. 12 cm-rel (4,7 hüvelyk), a hátsó túlnyúlásnálpedig 8 cm-rel (3,1 hüvelyk) A Quattroporte-hoz hasonlóan a motort az első kerék középvonalán túl, a tengelykerék belsejében - az első középső motorban, a hátsó kerék hajtás elrendezésében - tolják vissza Ez 49% / 51% -os első / hátsó súlyelosztást biztosít az automata sebességváltókhoz. Az "MC SportShift" szekvenciális váltóváltozatok további hátsó torzítású 47% / 53% -os tömegeloszlást mutatnak, köszönhetően a váltómű hátulján lévő hajtóműnek, a differenciálművet a transaxle elrendezésben.

Az alváz bélyegzett és dobozos acélszelvényekből áll, és két alumínium alberendezéssel egészül ki : egy a motor elülső oldalán, és felfüggesztési pontokat biztosít, és hátul egy csőszerű, mind a felfüggesztés és a differenciálmű (vagy a teljes sebességváltó transaxle autók). A szerkezeti elemek acélból készülnek , a motorháztető alumínium, és a csomagtartó fedele egy egyszálas öntőforma . A bázis GranTurismo 4.2 van egy közegellenállási tényezője  d = 0,33.

A felfüggesztési rendszer egyenetlen hosszúságú vezérlőkarokból áll kovácsolt alumínium karokkal és alumíniumöntvényekkel, tekercsrugókkal és görgőkerékkel mindkét tengelyen. A csappantyúk rögzített sebességűek és a kezeléshez vagy a "Skyhook" adaptívak . A Skyhook rendszer alumíniumból készült gázcsappantyúkat használ, lehetővé téve az automatikus és folyamatos csillapítási sebességet beállító szelepekkel .