Kocsi Fanok

 

Bugatti Chiron egy középmotoros, kétüléses sportkocsi, amelyet a Bugatti Automobiles SAS a Bugatti Veyron utódjaként fejlesztett ki és gyártott Molsheimben, Franciaországban  A Chiron először a Genfi Autókiállításon mutatkozott be 2016. március 1-jén.Az autó a Bugatti Vision Gran Turismo koncepcióautóján alapult .

Az autó a monegaszi Louis Chiron vezetõje .

 

Műszaki adatok 

A Chiron felgyorsíthatja 0-97  km / h (60  mph ) a 2,4 másodperc a gyártó szerint,  0-200 km / h (120 mph) 6,5 másodperc, és 0-300 km / h (190 mph) 13,6 másodperc alatt. Világrekord-meghatározási teszten a Chiron elérte a 400 km / h (250 mph) sebességet 32,6 másodpercen belül, majd 9,4 másodpercig kellett fékezni.Akárcsak elődje, a Veyron , van egy szénszálas karosszériaszerkezet, független felfüggesztés és Haldex AWD rendszer. A szénszálas test merevsége50.000 Nm / fok. 

A Chiron csúcssebessége biztonsági okokból elektronikusan 420 km / h-ra (261 mph) van korlátozva.  A Bugatti Chiron várható teljes csúcssebessége 463  km / h (288  mph ) körül van.A fő átvitel darabot a Veyron a 8- literes W16 négy- turbófeltöltésű motor, bár erősen frissítve. A Chiron 1,103  kW (1500  PS , 1,479  LE ) teljesítményt és 1,600  N⋅m(1,180  lb⋅ft ) nyomatékot tartalmaz 2000 fordulat / percnél. Elődje, a Veyron SS 220 kW (299 LE, 295 LE) kisebb, mint az új Chiron, a Veyron 883 kW (1200 PS, 1,184 LE). 

Értékesítés 

Az első 200 Chiront az autó első szállítása előtt adták el.  Az alapár 2,400,000 EUR  ( 20100000 USD a 2016 augusztusi árfolyamon) , és a vásárlóknak 200 000 EUR-t ( 2016 USD -t 2016-oárfolyamon) kellett elhelyezniük.

Teljesítmény 

A 2017-es IAA show-ban Frankfurtban a Bugatti bejelentette, hogy a Chiron feltörte a leggyorsabb 0-400-0 km / h sebességet (0-249-0 mph), 41,96 másodperc alatt 3,2 km-es (3,2 mérföld) a nagysebességű Ehra-Lessiennél . A kocsit a kolumbiaiversenyző Juan Pablo Montoya vezette 

Bugatti szintén hozzátette a Chironnak, hogy megerősítették, hogy ugyanaz az autó, ami 0-400-0 km / h sebességgel tört ki a leggyorsabb.  A kiállítás alatt a Bugatti azt is megemlítette, hogy a futás közben a kocsi 2,4 másodperc alatt 0-100 km / ó (0-62 mph), 0-200 km / h (0-124 mph) 0-300 km / h (0-186 mph) 13,1 másodperc alatt és 0-400 km / h (0-248,5 mph) 32,6 másodperc alatt, ami együttesen sokkal gyorsabbá teszi a Chironot, mint elődje, a Bugatti Veyron . 

2017. október 1-jén ezt a rekordot hivatalosan megtörte a Koenigsegg és az Agera RS, miközben tesztelték az autót egy ügyfelet közvetlenül a szállítás előtt, aki megkérte a Koenigsegg-ot, hogy tesztelje és rögzítse a 0-400-0 időpontot. A futás egy régi betonpályán történt Vandelben, Dániában, és az idő 36.44 másodperc volt. A 0-400-0 futamhoz használt teljes távolság 2,441 m (8,009 ft) Az autót a Koenigsegg tesztvezető Niklas Lilja vezette A futtatásra vonatkozó teljesítményadatokat egy AiM EVO5 adatgyűjtővel és egy AiM GPS08-mal rögzítettük.

Ezek azonban egyetlen irányba mutattak. A világrekordok a szél lehetséges hatásainak ellensúlyozásához ellentétes irányba tettek.